Snorklipping og Bybanen.

Vist 1201 ganger. Følges av 8 personer.

Kommentarer

Viser kun siste 30 kommentarer — vis alle 63 kommentarer

Skjønner Rune, selvsagt kan det ikke være 45 000 forskjellige. Vel vi får se blir en spennde oppføging. Klart du kan det Stein Ove.

Mostly bare et appropo til om alle handlene som ikke ville komme inn på Bybanen eller trikken med ørten poser, jeg var i Paris for et par år siden, og der kom det inn en mann med et toalett!!! ja på undergrunnsbanen altså

Hehe, Dag-Geir! Den stakkars franskmannen hadde kanskje ikke bil, og bybanen kan nok ikke foreløpig sammenlignes med metroen i Paris når det gjelder fleksibilitet. Kanskje din venn rett og slett hadde drukket litt for mye rødvin til lunsj??

Nei selvsagt kan de to Bybanen og Metroen ikke sammenlignes, men likevel. Mulig han hadde drukket for mye vin, men det var veldig spesielt å se han komme inn på vognen med toalettet, ja nesten under armen..

Nå etter at banen er et faktum så er vel de fleste for banen i varierende grad, De fleste ønsker det skal gå bra når vi nå først har fått den. Det er for sent å snu nå kmå vi bare se fremover å stå på å regjeringen spøtter inn penger til en kjapper utvidelse.

Jeg vil takke alle som har gitt meg tommelen for denne artikkelen, tusen takk.

Mange innlegg og bra svar til Dag-Geir`s artikkel.
Prøvde bybanen fra sentrum til Nestun og tilbake sist sommer og var slettes ikke imponert. Jeg hadde forventet en hurtigående bane men der ble jeg skuffet, hele turen føltes som om jeg satt på trikken i gamle dager bortsett fra at at “trikken” var moderne og at den var relativt stillegående

Bybanen er en moderne trikk, i store deler av traséen går den i blandet trafikk, den kan ikke kjøre fortere enn bilene i samme område, det ville bli veldig vanskelig å forholde seg til for andre trafikanter.

Dessuten stopper den på holdeplassene. Hadde vært kjekt med en løsning tre stopp? Det vil medføre mer bussing til banen, det er Bergen for liten til. Vi har ikke bygget metro, men bybane som er en moderne trikkeløsning.

Takker for det orly. Ja det at dagens trikk ikke kunne påregnes som en undergrunnsbane og dens fart, skrev ejeg en gang om i En trikk er ikke nok som sto på trykk i BT i oktober 2008. Artikkelen som ligger på min blogg er lest av svært mange Bergensere. Det tyder på at vi har interesse for denne banen. I den artikkelen går det klart frem det du her kommer med orly. Takk for din kommentar.

For en komfort å reise med Bybanen fra sentrum til Nesttun som jeg fikk gleden av i høst, sammenlignet med den gangen for mer enn 20 år siden (som jeg husker) da vi måtte sitte på trange overfylte busser og humpe avgårde. Kan ikke sammenlignes!

Går til Sletten for å slippe å ta bussen. Ryggen har det mye bedre med komforten på bane istedenfor buss.
Fra første tur

Selvsagt må trikkene på Bybanen begrense farten etter tilhøvet Rune, men på forhånd var der mange som trodde at den skulle suse avårde. Men når de som rly her tar banen så oppdager en at det ikke går så fort likevel. Det er vel de orly her egntlig bekrefter, men tre stoppesteder Rune det tror jeg ingen vil ha, men det er vel derfor du setter det frem. uansett så er loddet kastet.

nei komforten er nok et hakk bedre i dag Randveig, det har du nok rett i, men gode busser har en bedre sittekomfort syntes jeg. Uansett så er trikken kommet for å bli så en får bare ta det med seg å jobbe for at alle bydeler for en trikk. Da trenger vi støtte fra statlig hold uten vil det nok gå mange år som jeg skrev i En trikk er ikke nok

Selv husker jeg de gamle overfylte Fanabussene, de var ikke spesielt behagelige. Men også denne gangen her tok jeg busser, utover mot NHH og etter Bybanen buss videre fra Nesttun til Fana krk. Det er vel ingen tvil om hva som var mest komfortabelt, etter min smak :-)

Nå har Bybanen Skyss problem med billett automatene, slik at en del har reist gratis.ufrivilig

Ja vi har så forskjellige rygger Tore, så jeg kan forstå at du syntes trikken er bedre for din, og tusen takk for linken du la ut her om den første turen.

Bare hyggelig Dag-Geir og du finner mange glimt fra båbanen på den YouTube siden. sjø og fiskeri er der og en del av.

Vel går en langt nok tilbake så var vel ingen seter på bussen serlig behagelig Randveig, og jeg er enig med at ovefylte busser ikke er så hyggelig, men det gjelder vel trikken også. Derimot de gamle trikkene som ble nedlagt der kunne en gå ut å trekek frisk luft, ja hvis der var plass.

Enig i at ingenting kan være mer sjarmerende enn de gamle trikkene. I Bergen har jeg ikke opplevd dem, men i Oslo finnes noen av de gamle fremdeles (men det er ikke mange igjen der heller, de skifter stadig til nye), og der husker jeg de med tre-seter og et åpent “rekkverk” rundt slik at man satt “ute” på en måte. Det var på begynnelsen av 60-tallet. Akkurat komfortabelt var ikke det heller, da :-)

Jeg kan huske de gamle, gule trikkene i Bergen, her er visstnok en av de aller eldste:

Mye bra om gamletrikken her.

De gamle gule trikkene husker jeg også, men dette bilde må være fra de aler første

Ja det har du rett i Stein Ove, men her følre jeg de som har satt å vudert systemen for løsing av billetter har sviktet. De har etter min mening ikke gjort jobben sin.

Takk for tipset Tore alltid kjekt å se slike ting.

Nei er enig med deg randveig komfertabel var nok ikke de gamle trikkene. Jeg har tatt trikken en gang i Oslo for nostaligens skyld sammen med mine barn, og det er noen år siden så akkurat der kanjeg ikke utale meg, men regner med at de har denne litt gamle standeren over seg.

Det er vel den gamle trikken de bruker på de gamle trikkeskinnen på Mølleren til Vaskerelven. Den de håper å få ut til Nordnes Mostly, kjempeflott at di la den inn, som viser litt av forskjellen fra den gang og nå.

Ja du har rett Stein Ove denne trikken er fra de første, flott bilde

I dag er det nøyaktig 2 år siden Bybanen ble offisielt åpnet, har den gagnet oss bergensere?

Det har vert litt problemer med billettautomatene,er barnesykdommene over?

Reaksjonene fra brukerne viser at Bybanen er en suksess.

Ja du har rett i det Stein Ove, men jegvetikkeom de sliter med det fortsatt. Er også enig med deg Rune Bybanen har vært en kjempesuksess.

Annonse

Nye bilder